Profiteer van een goede website

Heb je nog geen website? Of denk je er geen nodig te hebben? Ontvang je via mond-op-mond reclame genoeg opdrachten? Het kan allemaal. Toch is het hebben van een goede website in deze tijd van groot belang. Ik leg graag uit waarom.

Visitekaartje & uithangbord

Zoals een bakker z’n etalage mooi presenteert, kan jij online je bedrijf goed presenteren. Een potentiële klant krijgt een (beter) beeld bij je bedrijf, producten en/of diensten. En dit kan doorslag gevend zijn bij zijn keus voor jou of de concurrent. Steek tijd in een goede website, en flans niet even snel iets in elkaar.

Meer klanten

Had je altijd genoeg aan mond-op-mond reclame, dan heb je nooit een website gemist. Maar wat als die bron ineens opdroogt. Op dat moment kan je beter een goede website hebben. Want klanten kunnen jou dan ook vinden online. Daarbij kan je jezelf promoten via social media bijvoorbeeld om meer bezoekers naar je website te trekken op momenten dat je het rustig hebt en meer klanten wilt genereren.

Concurrent

Grote kans dat je concurrent wel een website heeft. En kan je potentiële klant op deze website wel een indruk van het bedrijf krijgen en bij jou niet, dan zal zijn keuze voor de concurrent snel gemaakt zijn. Dus wil je dit voorzijn, zorg dan echt voor een goede website.

Informatief

Op je website kan je potentiële klanten informeren en enthousiasmeren. Je kan ze alles vertellen over zaken waar JIJ veel van weet. Jouw expertise is belangrijk voor ze. Je wint hiermee vertrouwen van je klanten. Ook kan je sturen op de verkoop van bepaalde producten of diensten. Door bijvoorbeeld aanbiedingen te doen.

Meten is weten

Alles wat je potentiële klanten op jouw website doen is meetbaar. Je kan kijken hoeveel (nieuwe) bezoekers je hebt gehad, of zij via mobiel of dekstop zochten, welke pagina’s ze bezochten. Maar je kan ze ook converteren en dit meten. Converteren heeft te maken met elke actie die jij wilt dat een bezoeker op jouw website doet. Bijvoorbeeld het downloaden van jouw gratis tips of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Als je goede doelen stelt om te meten, dan kan je hier veel van leren. Bijvoorbeeld welke onderwerpen mensen aanspreken, of welke diensten. Hier kan je in je aanbod dan weer op inspelen.

Online shoppen

Helemaal van deze tijd natuurlijk. Heel veel winkels zoeken mogelijkheden om hun waar te verkopen. Zo hangen er briefjes met whatsapp mogelijkheden op ramen. Zijn online etalages te bewonderen en zorgen steeds meer winkels voor een online shop op hun website.

Nu je hebt kunnen lezen waarom je echt kan profiteren van een goede website. Leg ik de nadruk nog even op GOED. Zo is de copy/tekst en content op je website belangrijk. Huur hier desnoods een tekstschrijver (mij bijvoorbeeld 😊) voor in. Zorg dat de website professioneels is. Er zij vele mogelijkheden om zelf even snel een site in elkaar te draaien, maar DIT IS DAN OOK TE ZIEN! En dan mist het hebben van een website zijn doel. Want een professionele uitstraling is je visitekaartje! Wil je een (nieuwe) website, of advies? Neem gerust contact met me op.

Beginnen met chatten
Wat kan ik voor je doen?