Heb je een website, of ga je een (laten) maken, dan vraag je je misschien af, wil ik een blogpagina op mijn website. Moet ik bloggen? Nu is het natuurlijk jouw website, dus niets moet, maar ik vertel je graag waarom het wel verstandig is om regelmatig een blog op je website te plaatsen.
Je website blijft actueel en dus interessant
Een website waar nooit iets verandert nodigt niet uit om het vaker te bezoeken. Met blogs kan je steeds nieuwe, actuele informatie aan je website toevoegen.
Je website krijgt meer autoriteit
Plaats informatie waar mensen iets aan hebben. Door jouw kennis te delen zien mensen je als autoriteit in de markt, daarbij schept jouw kennis vertrouwen in jouwproduct, dienst of bedrijf. Nog mooier wordt het wanneer jouw blogs door anderen worden gedeeld. Bijvoorbeeld via social media. Wanneer er namelijk externe linkjes naar jouw website ontstaan, stijgt de autoriteit van jouw website. Wat ervoor zorgt dat jij een hogere positie in Google krijgt en dat leidt weer tot meer bezoekers op jouw website.
Je website wordt beter vindbaar
Bedenk voor je gaat bloggen op welk woord of welke woorden je goed gevonden zou willen worden door jouw doelgroep. Op basis daarvan schrijf je het artikel dat je op je website wilt plaatsen. Om de tekst helemaal SEO-proof te maken zijn er nog wat meer vereisten, maar een goed zoekwoord is de basis van jouw artikel. Zorg dat je zoekwoord(en) een aantal keer voorkomt, maar houdt hierbij in de gaten dat je tekst lekker leesbaar blijft. Je zoekwoorden te pas en onpas overal inzetten werkt niet (meer) om beter gevonden te worden door google.
Blogs kunnen leads opleveren
Mensen, jouw potentiële klanten, zoeken op het web naar producten en informatie. En die producten en informatie vinden ze onder andere in de blogs van bedrijven. Dit maakt blogs dan ook een heel goed marketinginstrument, waarmee je webbezoekers en potentiële klanten naar je website kan krijgen!
Blogs schrijven levert content op
De blogs die schrijft kan je (her)gebruiken voor andere doeleinden dan je website. Zo kan je er een stukje van uitlichten en op LinkedIn of FB plaatsen met een link naar het hele artikel. Je kan de foto ervan op Insta plaatsen of de video op YouTube. Kortom één blog levert content op voor meerdere kanalen. En als je dat slim gebruikt levert dat veel op en kost het je niet veel meer tijd.
Succes met bloggen!
Ben je zelf niet zo’n schrijver of weet je niet hoe je moet beginnen? Ik help je graag. Neem gerust contact met me op.